Re: Ah, e tal...

30 Mai 2013, 20:04 [#2065]
eduardextreme Escreveu:
Trance is more melodic and harmonic than any other dance music. It refers to an induced emotional feeling, high, euphoria, chills, and uplifting rush listeners experience. Trance employs aural dynamics to a great degree, a characteristic of virtually all trance songs is the soft mid-song breakdown, beginning with and occurring after the orchestration is broken down and the rhythm tracks fade out rapidly, leaving the melody, atmospherics, or both to stand alone for anywhere from a few seconds to a few minutes. Another common characteristic would be the use of vocals often sung by a female who ranges from mezzo-soprano to soprano. Less often, the female vocals may be in a grand, soaring, or operatic style, which has been described as "ethereal female leads floating amongst the synths".
http://en.wikipedia.org/wiki/Trance_music
Não achas que depende do espírito de cada pessoa? Também tens de ter em conta que qualquer pessoa pode escrever na wikipédia...

30 Mai 2013, 20:14 [#2066]
Quack Escreveu:Não achas que depende do espírito de cada pessoa?
A descrição é precisa ao contrário do que tu sugeres, caso contrário era impossível definir a música por palavras.
Qual é a parte do texto que não te agrada?
Quack Escreveu:Também tens de ter em conta que qualquer pessoa pode escrever na wikipédia...
Eu postei o que foi escrito aí porque eu concordo com o que foi escrito. Isso basta para fazer valer o meu ponto de vista.
Imagem

30 Mai 2013, 21:28 [#2067]
Mas eu gosto de Trance.
eduardextreme Escreveu:
A descrição é precisa ao contrário do que tu sugeres, caso contrário era impossível definir a música por palavras.
A parte "emotional feeling, high, euphoria, chills", achas que é assim para todas as pessoas?

eduardextreme Escreveu:
Quack Escreveu:Também tens de ter em conta que qualquer pessoa pode escrever na wikipédia...
Eu postei o que foi escrito aí porque eu concordo com o que foi escrito. Isso basta para fazer valer o meu ponto de vista.
Mas pela forma como postaste pareceu que estavas a tentar instruir, só isso.

30 Mai 2013, 21:36 [#2068]
Quack Escreveu:
eduardextreme Escreveu:
A parte "emotional feeling, high, euphoria, chills", achas que é assim para todas as pessoas?
It refers to an "induced emotional feeling", "high", "euphoria", "chills", and "uplifting rush" listeners experience.
Imagem